A Kia több mint 120 000 darab értékesítése után felfrissítette sikeres kompakt crossoverét, az XCeedet. A modellfrissítés eredményeként megújult a megjelenés és átalakult az utastér is, a választható felszereltségek kínálatában pedig megjelent a sikeres Ceed GT hangulatát és szellemiségét hordozó sportos GT-line. A változások eredményeként az új XCeed még versenyképesebb és kívánatosabb ajánlatként lép színre a népszerű kompakt crossover kategóriában.
Az új XCeed nem csak megjelenésében hoz újat, hajtásláncainak kínálata is felfrissült, a benzines és dízelmotoros változatok Hybrid 48V kivitelben érkeznek és plug-in hibrid is választható. A külső és a belső egyaránt átalakult, így a modell minden eddiginél jobban passzol a crossoverek sportos városi használati módjához, ugyanakkor megjelenésével ki is emelkedik a Ceed családból.
A sportos GT-line felszereltség megjelenésével, és az ehhez kínált 204 LE-s benzinmotorral az új modellváltozat vezetése minden eddiginél izgalmasabb és dinamikusabb élmény. Ez a sportos kivitel azoknak a vásárlóknak készül, akik dinamikus, ugyanakkor praktikus és a mindennapokban is kompromisszumok nélkül használható autóra vágynak. Az XCeed kínálatának kiemelkedő tagjaként különleges megjelenésével, és menetdinamikai jellemzőivel a GT-line vágyakat ébreszt.
Kategóriájának egyik legmagasabb műszaki színvonalú szereplőjeként az új XCeed a Kia kínálatának kiemelkedő modellje, technológiai töltete, biztonsága, konnektivitási jellemzői és infotainment rendszerei révén is. Úgy tervezték, hogy a mindennapokban is kiválóan helytálljon, miközben élvezetet és biztonságot kínál minden szituációban. A mostani változtatások és fejlesztések tökéletesen illeszkednek a típus fejlődéstörténetébe, hiszen az XCeed hagyományosan a kompakt crossoverek kategóriájának különleges technológiai képességekkel felruházott tagja.
A Kia fenntartható mobilitásszolgáltatóvá való átalakulási folyamatának fontos részeként az új XCeed magas hatásfokú hajtásláncok széles kínálatával érkezik. A plug-in hibrid kivitel tisztán elektromos hatótávja 48 km (városi használatban 60 km), a további választékban pedig éppúgy megtalálhatók a dinamikus turbós erőforrások, mint a Hybrid 48V változatok, így az XCeed valóban a modern élet valamennyi kihívására kínál megfelelő műszaki töltetet.
Sjoerd Knipping, a Kia Europe termékmarketingért felelős alelnöke elmondta: “Vevőink hagyományosan nagyra értékelik az XCeed dinamikus menettulajdonságait, élvezetes vezethetőségét, mindennapi praktikumát és magas szintű technológiáit. Az új modell éppen ezekre az erősségekre épít. A hajtásláncok kínálata szintén élvonalbeli, és tökéletesen tükrözi a Kia fenntartható mobilitás iránti hosszú távú elkötelezettségét. A nagyobb modellek sportos alternatívájaként az XCeed az évek során a Ceed család legsikeresebb tagjává fejlődött, jelentős részben emelt üléspozíciójának, kényelmének és dinamikus kezelhetőségének köszönhetően.”
Az új XCeed a modellcsalád többi tagjához hasonlóan a Kia szlovákiai, Zsolnán működő üzemében készül, európai értékesítése még idén szeptemberben elindul. Természetesen az új modell is a Kia kiemelkedően hosszú, 7 éves, 150 000 kilométeres általános garanciájával érkezik majd a márkakereskedésekbe.
Külső
Sportos menettulajdonságok, modern és praktikus crossover formában
Stílusos, kifejező és modern megjelenésével az új Kia XCeed elődje formáira épít. A formaterv a márka frankfurti tervezőközpontjában született, a Kia Europe formatervezésért felelős alelnöke, Gregory Guillaume irányítása alatt.
Guillaume elmondta: “Az XCeed a Ceed családjának legnépszerűbb tagja, már csak emiatt is kiemelten fontos volt, hogy formáit és megjelenését a tejes modellsorozat fejlődési irányának megfelelően fejlesszük tovább. A formai változások kiemelik a modell sportos, városi, kalandkereső jellemzőit és karakterét.”
Az új XCeed LED-es fényszórói is újak, és hűtőmaszkja, valamint első lökhárítója szintén megváltozott. Azzal, hogy az első ködfényeket a fényszórók házába integrálták a tervezőknek lehetősége nyílt nagyméretű és nagy áteresztő képességű légbeömlők kialakítására. Ezek, az áramlatokat az első kerekek körül elterelve hatásosan csökkentik a légellenállást és vele a fogyasztást is.
Az új XCeed egyedi, kifejezetten crossover stílusú 18 colos könnyűfém keréktárcsákon gurul, hátsó lökhárítójának diffúzora és fényes fekete betétje is új. Oldalról az autó méreteihez képest hosszú motorháztető vonala lendületesen fordul át a szélvédő élébe, ez a formai megoldás dinamizmust ad az oldalnézetnek. Bár az új XCeed tengelytávja (2650 mm) azonos a modellcsalád többi tagjáéval, első és hátsó túlnyúlása elől 25, hátul pedig 60 mm-rel hosszabb az ötajtósénál (így elöl összesen 905, hátul pedig 840 mm-es), a karosszéria külső elemei közül csak az első ajtók érkeztek változtatás nélkül az ötajtósról.
A csomagtérajtóig vezető lejtős tetővonal kupés megjelenéssel ruházza fel a karosszériát, a választható kerékméret 16 vagy 18 col, a gumik pedig 205/60 R16 vagy 235/45 R18 méretűek.
A hátsó lámpák rajzolata és világítási képe keskeny, vonalaik az autó vállvonalába nyúlnak. A csomagtérajtó és a hátsó lökhárító keresztirányú élei vizuálisan is szélesítik az XCeed sportos kiállását.
Az XCeed emelt, – 16 colos kerekekkel is 172 mm-es – hasmagassága, és határozott karosszériavonalai vonzóak, és a teljes Ceed sorozat vásárlóira is hatnak. A szabad magasság 18 colos keréktárcsákkal 184 mm-re nő; utóbbi 44 mm-rel több az ötajtós modell alapértékénél. A kerékjárati ívek, a karosszéria oldalának műanyag burkolata, valamint a selyemfényű, krómhatású tetőlécek erőteljes megjelenést kölcsönöznek az autónak.
GT vonások
A GT-line felszereltség bevezetése minden korábbinál sportosabb jellemvonásokkal ruházza fel az XCeedet: megjelenése és vezetési élménye is új szintre lép. Kifejezetten azokhoz a vásárlókhoz szól, akik az értelem és az érzelmek egyensúlyát keresik, hiszen egyszerre tágas, praktikus és biztonságos, ugyanakkor látványos és különleges menettulajdonságokkal is bír.
A GT-line felszereltség az utóbbi években a Kia több modelljének kínálatában is megjelent, hatásosan sugározva a márka génjeiben rejlő sportosságot és dinamizmust. Ennek a folyamatnak izgalmas és új állomása az XCeed GT-line modellek bevezetése.
Az XCeed GT-line számos sportos részletében különbözik az alapmodelltől. Az új hűtőmaszk körül friss a szögletes vonalú “tigrisorr”, és a sportos alsó légbeömlő, valamint az első lökhárító széleinek vonalvezetése is eltérő. A légellenállást hatásosan csökkentő légbeömlő nyílások sötétkróm színűek, hátul, a feltűnő új vonalú, hatszögletű LED-es szerkezetű világítótestek és a sportos fényezett diffúzor teszi teljessé a képet, külső megjelenésében is hatásosan kiemelve az XCeed GT-line vonalait a forgalom többi résztevője közül.
Az új XCeed finom kidolgozású 18 colos könnyűfém keréktárcsái, a fényezett küszöbök valamint a fényes fekete tetősínek és tükörházak kiválóan fokozzák a megjelenés keltette hatást.
Az új Kia XCeed 12 féle fényezéssel választható, köztük három új és feltűnő árnyalattal (Lemon Splash, Celadon Spirit zöld és Yuca acélszürke).
Belső
Tökéletes ergonómia, magas minőségű anyagok, első osztályú kényelem
Az új Kia XCeed látványos középkonzolja finoman a vezető felé fordul. Emelt ülésmagasságával a friss modell sportos vezetői pozíciót, ugyanakkor tökéletes kilátást is kínál.
Az infotainment rendszer “lebegő” képernyője kiemelkedik és el is különül a műszerfaltól, ugyanakkor a középkonzol alsó részén egy sor érintőkapcsoló és gomb segíti a szellőzés beállítását valamint a hi-fi hangerejének szabályozását. A különösen ergonomikus kialakítású kezelőszervek újak, működtetésük egyszerűbb és kényelmesebb is a korábbinál: a vezetőnek le sem kell vennie a tekintetét az útról.
Az új XCeed 12.3 colos digitális műszerfali kijelzője is felfrissült, a megjelenés a beállított menetmódhoz igazodik, a váltókar körüli fényes fekete felület és a belső visszapillantó finom kerete pedig egyszerre funkcionális és látványos elem.
Az utastérben alkalmazott anyagok finom tapintásúak, a matt króm részletek presztízst sugároznak. A vevők szövet, velúr, műbőr és valódi bőr kárpitozást választhatnak.
A GT-line utastere is különleges és a külsőhöz igazodóan sportos: a kormány alul lapított D- vonalú, a tetőkárpit fekete, a váltógomb huzata perforált bőr, és az ülések is speciális kialakításúak.
Praktikum
Tágas és jól használható, sportos utastér
Az új XCeed tervezőinek célja az volt, hogy a magasabb kategóriák utasterének kényelmét és kihasználhatóságát hozzák el a sportos kompakt crossoverek szegmensébe. A palettán az ötajtós Ceed és a Sportage között elhelyezkedő modell az európai piac legnépszerűbb, magasabb kategóriába tartozó típusaiéval összevethetően tágas belsőt és pakolóhelyeket, valamint csomagtartót kínál.
4,395 mm-es hosszával az Kia XCeed 85 mm-rel hosszabb a Ceed ötajtós kivitelénél és 120 mm-rel rövidebb, mint a Sportage. Teljes magassága 1,495 mm, ezzel, 48 mm-rel magasodik az alap Ceed fölé, de 155 mm-rel alacsonyabb a Soprtage-nél, így súlypontja is lejjebb van.
Az új XCeed utastere elöl-hátul tágas, az utasok csípőmagassága valamennyi helyen akár 44 mm-rel nagyobb, mint az ötajtós modellben, így a ki-beszállás is kényelmesebb. Az üvegfelületek kialakítása a hátsó utasoknak is kellemes, sok fény jut az utastérbe, ugyanakkor a hátul ülők fejtere is tágasabb a kompakt crossoverek kategóriájában szereplő versenytársakénál.
Az új XCeed csomagtartója (VDA szabvány szerint) 426 literes, és a hátsó üléstámlák előredöntésével egészen 1,378 literig bővíthető. A használatot segíti a hátsó támlák 40:20:40 arányú osztása, és az állítható nyitási magasságú, villanymotoros mozgatású csomagtérajtó is. A csomagtartó padlója két magasságban rögzíthető aszerint, hogy a vezető a padló alatt, vagy felette szeretne több helyet. Az a padlókialakítás a ki- és bepakolást is egyszerűbbé, kényelmesebbé teszi.
Fejlett hajtásláncok
Benzines, dízel, Hybrid 48V és plug-in hibrid. A kínálatban mindenki megtalálja igényeihez illőt
Az új Kia XCeed pörgős, turbós benzinmotorjainak többsége Hybrid 48V kialakításban, könnyűhibridként fut, ugyanakkor hosszú tisztán elektromos hatótávval bíró plug-in hibrid változat is elérhető.
A kínálatban három közvetlen befecskendezéses turbós (T-GDi) benzines erőforrás szerepel, a háromhengeres 1.0 literes 120 lóerős, forgatónyomatéki csúcsa172 Nm, az 1.5 literes négyhengeres pedig 160 lóerőt teljesít, miközben 253 Nm leadására képes. A harmadik változat a Ceed és ProCeed GT modelleket is hajtó 1.6-os, ami egyben az XCeed kínálatának legerősebb tagja is: 204 lóerőt teljesít, csúcsnyomatéka pedig 265 Nm. Ez a motor különleges menetteljesítményekkel ruházza fel a modellt, az állórajtos 100 km/h-s gyorsítás szintideje mindössze 7.5 s (hétfokozatú duplakuplungos automata sebességváltóval).
A rendszeresen hosszú utakat teljesítőknek jó választás a takarékos, dízelmotoros Hybrid 48V kivitel, ebben a konfigurációban az 1.6 literes turbódízel hatfokozatú kézi sebességváltóval dolgozik együtt, és 136 lóerős (280 Nm). A hétfokozatú duplakuplungos erőátvitellel felszerelt változat forgatónyomatéki csúcsa 320 Nm.
A teljes modellcsaládban elérhető Hybrid 48V rendszerek villanymotorja a 48V-os lítiumion- polimer szerkezetű akkumulátorban tárolt energiával támogatja a belső égésű (benzines vagy dízel) hajtást, főleg gyorsításokkor. A Hybrid 48V modellváltozatok megjelenése erőforrástól, felszereltségtől és az erőátvitel kialakításától függően akár 10 százalékkal is csökkenti az új XCeed modellpalettájának széndioxid-kibocsátását (NEDC 2.0, vegyes ciklus szerint). Fontos, hogy ezzel a kialakítással úgy javul a teljes hajtás hatásfoka (és vele a fogyasztás és az emisszió), hogy a motorteljesítmény nem változik.
Az XCeed intelligens kézikapcsolású, elektronikus szabályozású sebességváltója (iMT) tökéletesen illeszkedik az EcoDynamics+ hajtásláncba. Az iMT a Hybrid 48V rendszer generátorként is működtethető hajtó villanymotorjával együttműködve már a megállás előtt leállítja a belső égésű erőforrást, akkor, amikor az autó még gurul. ‘Eco’ üzemmódban, egyenletes sebességnél (125 km/h-s sebességhatárig) a motor rövid időre akár menet közben is leáll, és automatikusan újraindul amint a vezető a gáz- vagy a fékpedálra lép, esetleg kinyomja a kuplungpedált. A rendszer átlagosan 3%-kal csökkenti a Hybrid 48V modellváltozatok széndioxid-kibocsátását valós üzemi körülmények között.
Az új XCeed különösen magas hatásfokú és takarékos plug-in hibrid (PHEV) hajtással is elérhető, 8.9 kWh kapacitású, lítiumion-polimer szerkezetű akkumulátorcsomaggal, 44.5 kW teljesítményű villanymotorral, és ‘Kappa’ sorozatú, közvetlen befecskendezéses (GDI) benzinmotorral. Hatfokozatú duplakuplungos sebességváltójával (6DCT) ez a rendszer 141 lóerős összteljesítményre és 265 Nm forgatónyomaték leadására képes, tisztán elektromos hatótávolsága 48 km (városi forgalomban 60 km). Ezzel a hatótávolsággal a legtöbb használó napi ingázása is lefutható pusztán elektromos energia felhasználásával.
A hatfokozatú kéziváltó az 1.0 és az 1.5 literes benzinesek mellett az 1.6-os dízelekhez is elérhető, a hétsebességes duplakuplungos erőátvitel pedig az 1.5 és 1.6 literes T-GDi, valamit az 1.6-os dízelmotorokhoz kapható. Az XCeed plug-in hibrid alapkivitelben is hatfokozatú duplakuplungos erőátvitellel fut.
Menettulajdonságok, kezelhetőség
A XCeed kényelmes és sportosan is vezethető
Az XCeed felfüggesztését és kormányművét európai mérnökcsapat tervezte, a cél a tökéletes komfort mellett a mindenkori kiváló vezetési élmény megalkotása volt. Emelt hasmagassága ellenére az XCeed vezetése, különleges futóműhangolásának, kompakt külső méreteinek, valamint alacsony tömegének és súlypontjának köszönhetően dinamikus élmény.
A Ceed modellcsalád egyedüli tagjaként az XCeed első lengéscsillapítóiban a húzóirányú ütközők hidraulikus kialakításúak. A csillapítókba épített gumiütközők a csillapító olajtöltésében lebegnek, ami különösen rossz minőségű felületeken teszi egyenletesebbé a csillapítási karakterisztikát. Így a nagy ki- és berugózások csillapítása is puha, a karosszéria nem rázkódik és nem is billeg zavaróan. Ezzel a felfüggesztéssel a kormányzás is közvetlenebb és pontosabb, ugyanakkor a futómű rugózó elemeinek működése csendesebb.
Az új XCeed rugói elöl 7, hátul pedig 4%-kal puhábbak, ami nem csak a kényelemre hat pozitívan, de a stabilitásnak is jót tesz. A hátsó kereszttartó dinamikus csillapítása szintén csökkenti az útzajt és hatásosan kiszűri a vibrációkat is menet közben.
A szervokormány villanymotorjának működését irányító számítógépet úgy programozták, hogy gyorsabban reagáljon a kormánymozdulatok kezdetén. Ezzel a működéssel nem csak a
kormányreakciók válnak közvetlenebbé, de a karosszéria billenése is kisebb mértékű. A pontosan adagolt segéderő jelentősen megkönnyíti a vezető munkáját hosszú utakon, és természetesen kisebb sebességeknél is hasznos.
A Drive Mode Select rendszerében a kormányzás segédereje éppúgy hangolható, mint a gázpedál reakciójának érzékenysége, és a duplakuplungos sebességváltóval felszerelt modellekben a beállítás az erőátvitel működésére, kapcsolási időzítéseire és gyorsaságára is hatással van. A vezető ‘Eco’, ‘Normal’ és ‘Sport’ üzemmód közül választhat. Sportban élesebb a gázreakció és csökken a kormányrásegítés mértéke, Normal-ban a lehető legteljesebb komfort, és a nyugodt autózás a cél, Eco állásban pedig a teljes hajtás működését a gazdaságossági szempontoknak rendeli alá a motorirányítás.
Technológia
High-tech infotainment és magas szintű konnektivitás
Az új Kia XCeed változatlanul kategóriájának egyik legmagasabb színvonalat kínáló modellje az infotainment és konnektivitási technológiák, valamint a biztonsági felszerelések szempontjából is. Felszereléseivel a Kia célja, hogy a lehető leginkább stresszmentessé és biztonságossá tegye az autózást.
Az új XCeed 10.25 colos érintőképernyővel működő navigációs rendszerének része a többszörös Bluetooth kapcsolódási lehetőség. Ennek révén az utasok egyszerre akár két mobileszközt is az autóra csatlakoztathatnak, a rendszerhez az Android Auto és Apple CarPlay szintén hozzátartozik. Az XCeed felszereltségétől függően a vásárlók 5.0 colos DAB rádiós rendszert és 8.0 colos érintőképernyővel felszerelt audiót is választhatnak, szintén vezeték nélküli Android Autóval és Apple CarPlay-jel.
A választható 12.3 colos Supervision műszerfal egy sor újdonsággal gazdagodott: megújultak például az egyes üzemmódokhoz (Eco, Normal és Sport) tartozó grafikák. A 1920 x 720 képpont méretű digitális kijelzőn a sebességmérő és a fordulatszámmérő tűéles grafikával jelenik meg, a multifunkciós kijelzőn pedig a navigáció adatai mellett az audió, a fedélzeti számítógép, a fedélzeti diagnosztikai rendszer és a biztonsági, vezetéstámogató elektronikák információi is láthatók.
A rendszer új Sports nevű funkciója révén a felhasználók menet közben sem maradnak le kedvenc csapatuk, vagy sportolójuk mérkőzéseiről, futamairól. Az eredmények percenként frissülnek a középkonzol képernyőjén, így valamennyi utas egyszerűen és gyorsan áttekintheti azokat. A kijelzőn listába rendezhetők, és így gyorsan elérhetők a kedvenc csapatok és az egyes bajnokságok aktuális állása is.
A fejlett konnektivitással Google vagy Apple naptár is megjeleníthető a központi képernyőn, így a meghívókban érkező címek szintén azonnal a navigációba küldhetők.
Az új XCeed a Kia Connect legfrissebb változatával készül. A rendszer a központi képernyőn, vagy a Kia Connect app-on keresztül szolgáltat hasznos információkat. A Kia Live az infotainment rendszeren keresztül kezelhető, a Kia Connect saját eSIM kártyája használatával küld és fogad adatokat (valósidejű forgalmi információkat, időjárási adatokat, POI adatokat, és a közeli parkolók hely- és árinformációit). A Kia Connect utazástervezésre is használható, a navigációs adatok közvetlenül okostelefonról az autó rendszerére küldhetők, az app-on keresztül pedig a parkolóban, vagy az utcán hagyott autó is egyszerűen megtalálható.
A Kia Connect legújabb változata két felhasználói profillal is kiegészíthető. Ezek segítségével a használók beállításaikat a felhőbe is elmenthetik, ugyanakkor át is menthetik egyik autóból a másikba. Ez utóbbi funkció különösen a gyakran autót váltók, más autókat is használók számára hasznos.
Az új XCeed JBL Premium audiórendszere Clari-Fi technológiával működik, a kétzónás légkondicionáló, a külső tükrök elektromos fűtése, a kormányfűtés, a szélvédőfűtés, az ülésfűtés és az ülésszellőztetés pedig minden körülmények között kényelmessé teszi az utazást. Az első és a hátsó utasok is USB C portokat használhatnak, valamint gyorstöltő funkció is segíti a mobileszközök menet közbeni használatát.
A biztonság és a nyugalom alapfelszerelés
Az új Kia XCeed aktív biztonsági, és vezetést segítő technológiák egész sorával teszi tökéletessé az utazást. Az adaptív sebességtartó (SCC) programját átdolgozták, így immár együtt dolgozik a navigációs rendszerrel (NSCC). A navigációalapú működéssel a rendszer automatikusan az adott úton megengedett maximális érték figyelembevételével szabályozza az autó sebességét.
A maximális sebességet szabályozó Auto-set funkción kívül a navigációalapú adaptív sebességtartóval zónák beállítására is lehetőség nyílik (NSCC-Z). Így a szerkezet automatikusan csökkenti a sebességet a navigációban előre beállított területeken. A zóna elhagyásakor a sebességtartó a korábban beállított értékre áll vissza.
Az NSCC kiegészítő funkciója a kanyarkövető üzemmód (NSCC-C) amely a navigációs adatok alapján előre érzékeli az útvonal kanyarulatait és automatikusan a biztonságos értékre csökkenti a sebességet. A kanyar után a rendszer magától visszaáll a korábban beállított sebességértékre.
A többi Európában értékesített Kia modellhez hasonlóan az XCeedben is alapfelszerelés a járműstabilitás-szabályozás. Ez a rendszer az elektronikus menetstabilizálón (ESC) keresztül beavatkozva szabályozza az autó stabilitását fékezés és kanyarodás közben.
Az aktívfékezés-funkcióval kiegészített holttérfigyelő (BCA) a holttéri ütközésveszélyre figyelmeztető elektronikával (BCW) együtt működik, és ehhez a hátsó lökhárítóba épített
érzékelőket használva figyeli, hogy sávváltáskor tartózkodik-e jármű az XCeed holtterében. Amennyiben veszélyt érzékel, nem csak jelez (fénnyel és hanggal), de az ellenkező oldali fékek automatikus működtetésével vissza is vezeti az autót az eredeti sávba. Ez az egyedülálló új biztonsági kiegészítő elnyerte az Autoblog 2020-as “Év Technológiája” díját hatásosságáért, és vezetőbarát működéséért. A kiterjesztett holttérfigyelő rendszer a Kia egyedülálló biztonsági csomagjának részeként teszi biztonságosabbá és stresszmenetesebbé a mindennapi közlekedést.
Az aktívfékezés-funkcióval kiegészített holttérfigyelő rendszer (BCA) a mindennapi közlekedést biztonságosabbá és kényelmesebbé is teszi.
A vezetőéberség-figyelmeztető (DAW+) a vezető stílusát figyelve tanul és alkalmazkodik. Ha a szokásostól eltérőt, vagy fáradtságra utaló viselkedést észlel fény- és hangjelzéssel is figyelmeztet: a hangon kívül a műszerfalon megjelenő kávéscsésze piktogram is jelzi a vezetőnek, ideje pihenőt tartania. DAW+ akkor is figyelmeztet, ha az XCeed előtt haladó jármű lefordul az útról, és a vezető erre nem reagál.
A hátsó keresztirányú ütközést elkerülő asszisztens (RCCA) hátsó lökhárítóba épített érzékelőivel és a tolatókamera jelei alapján segíti a tolatási műveleteket, manővereket. A rendszer a keresztirányú forgalomra is figyelmeztet. Ha érkező járművet érzékel, a hangjelzés mellett a külső tükrökbe épített fényekkel is jelez. Ha a vezető nem reagál, az RCCA automatikusan fékez, hogy elkerülje az ütközést. Az intelligens parkolást segítő asszisztens szűk helyeken támogatja a vezetőt a manőverezésben.
Az új XCeed biztonsági segédrendszereinek kínálatában megtalálható a gyalogosfelismerős ráfutásos ütközésveszélyre figyelmeztető rendszer, az intelligens sebességkorlátozásra figyelmeztető elektronika, a sávkövetővel kiegészített sávtartó, az autópályán vezetést támogató asszisztens, és a távolságifényszóró asszisztens is.