A Volvo Cars kiemelkedően ambiciózus klímavédelmi akcióterve nagy jelentőségű, független elismerésben részesült.
A klímavédelmi tervet, amelynek távlati célkitűzése, hogy a Volvo Cars 2040-re klímasemleges vállalattá váljon, tudományos elemzésnek vetette alá az a Science Based Targets Initiative (SBTI) elnevezésű non-profit szervezet, amely a Párizsi Egyezmény megvalósulását támogató gazdasági szervezeteknek segít megtalálni a céljukhoz vezető utat.
Az SBTI elemzése szerint a Volvo Cars klímavédelmi terve, amely rövid távú, 2025-re vonatkoztatott célkitűzéseket is tartalmaz, megvalósítja azt a mértékű karbonemisszió-csökkentést, amellyel az iparosodás korát megelőző szinthez viszonyított 2°C alá csökkenthető a globális felmelegedés mértéke.
A minősítési eljárás során az SBTI meghatározza, hogy a vállalatoknak milyen mértékben és milyen ütemben kell csökkenteniük az üvegházhatást erősítő gázok kibocsátását ahhoz, hogy teljesítsék a Párizsi Egyezményben lefektetett célkitűzéseket.
„Mobilitási szolgáltatóként magunk is a klímaváltozás kiváltó okai közé tartozunk – ugyanakkor hatalmunkban áll, hogy a probléma semlegesítésében is kulcsszerepet vállaljunk.” – mondta Hanna Fager, a Volvo Cars vállalati ügyekért felelős igazgatója. „Kötelességünk aktívan lépéseket tenni.
Vállalatunk ezért első számú feladatának tekinti a szénkibocsátás mérséklését. Azzal, hogy az SBTI igazolta klímavédelmi céljainkat, megerősített bennünket azon meggyőződésünkben, hogy jó úton járunk.”
A Volvo Cars tavaly bevezetett, átfogó klímavédelmi terve a vállalat tevékenységeinek és termékeinek teljes spektrumában csökkenteni kívánja a karbon-kibocsátást, 2040-re pedig teljes mértékben klímasemlegessé kíván válni.
A klímavédelmi terv nem éri be annyival, hogy részben vagy teljesen elektromos hajtásláncok alkalmazásával csökkentse a járművek károsanyag-kibocsátását: a vállalat gyártóhálózatának, tágabb értelemben vett tevékenységeinek és beszállítói láncának szénkibocsátását is mérsékelni kívánja, valamint folyamatosan növeli erőfeszítéseit az anyagok újrahasznosítása és újrafelhasználása terén.
A 2040-es célkitűzések megvalósítása felé vezető első, konkrét lépésként 2025-re 40 százalékkal kívánja mérsékelni az egy autóra jutó, annak teljes életciklusára vetített szénkibocsátás mértékét.
Ez a következő elemekből áll: a jármű használata során keletkező káros anyagok 50 százalékos mérséklése; a vállalat tevékenységeihez (így a gyártáshoz és a szállítmányozáshoz) köthető szénkibocsátás 25 százalékos csökkentése; valamint a beszállítói lánc egy járműre vetített szénkibocsátásának 25 százalékos csökkentése.
A Volvo Cars volt az első olyan tradicionális autógyártó a világon, amely palettájának teljes körű villamosítása mellett kötelezte el magát; illetve mindmáig az egyetlen olyan gyártó, amelynek minden egyes típusa megvásárolható plug-in hibrid hajtáslánccal. Ezen túlmenően a vállalat a következő évek során számos tisztán elektromos modellt is bevezet, elsőként az XC40 Recharge P8 crossovert, amelynek első példányait néhány országban még az év vége előtt átvehetik ügyfeleink.
2020 első félévében a Volvo európai eladásainak csaknem egy negyedét tették ki a plug-in hibrid modellek. Ezen időszakban a prémium márkák közül a Volvo Cars adta el a legtöbb plug-in hibrid gépkocsit Európában (az IHS piackutató szervezet elemzése szerint), 2025-re pedig nem kisebb célt tűzött ki maga elé a vállalat, mint hogy globális eladásainak 50 százalékát tisztán elektromos, a fennmaradó 50 százalékát pedig hibrid járművek tegyék ki.
Szerkesztői jegyzetek:
• Az SBTI szervezetet a Carbon Disclosure Project (CDP), az ENSZ Globális Megállapodása, a World Resources Institute (WRI), valamint a Természetvédelmi Világalap (WWF) közösen hívta életre.
Forrás: https://www.media.volvocars.com/global/en-gb